divendres, 29 de maig del 2020

Menos militares y más científicos - Menys militars i més científics


Menys militars i més científics

Vet aquí una màxima que s’ha introduït en moltes consciències. Menys inversió en armes i més en ciència. Tot i això, al nord d’Europa, tan admirat en general, una princesa de 18 anys rebrà formació militar durant un any.
Per a què l’hereva del tron de Bèlgica necessita ingressar en una acadèmia militar? Tan rossa, delicada i somrient com apareix a les fotografies oficials, quant millor seria que repudiés qualsevol tracte amb les armes. Cert que, com a sobirana es convertirà en cap dels exèrcits -si abans no s’aboleix la monarquia-, però també és cert que podria promoure un canvi i renunciar al nomenament.
El cas és que, en plena pandèmia, amb el món sencer pendent dels avenços científics per doblegar la Covid-19, es clama a favor d’un sistema sanitari més ben dotat, i es retreu als governs que destinin més diners a l’estament militar que a hospitals, facultatius i centres mèdics.
Diu la notícia de premsa, sobre el pròxim ingrés de la princesa a l’Escola Militar del seu país, que es pretén dotar-la dels valors castrenses. Però, quins valors estimables pot aportar el sector de la guerra? Més bona elecció hauria estat, posem per cas, inscriure-la en una Escola d’Infermeria, o en una ONG de les que salven emigrants a la Mediterrània.    

                    Menos militares y más científicos

He aquí una máxima que se ha introducido en muchas conciencias. Menos inversión en armas y más en ciencia. Sin embargo, en el norte de Europa, tan admirado por lo general, una princesa de 18 años recibirá formación militar durante un año.
¿Para qué la heredera del trono de Bélgica necesita ingresar en una academia militar? Tan rubia, delicada y sonriente como aparece en las fotografías oficiales, cuánto mejor sería que repudiara cualquier trato con las armas. Cierto que, como soberana se convertirá en cabeza de los ejércitos -si antes no se abole la monarquía-, pero también es cierto que podría promover un cambio y renunciar al nombramiento.
El caso es que, en plena pandemia, con el mundo entero pendiente de los avances científicos para doblegar la Covid-19, se clama en favor de un sistema sanitario mejor dotado, y se reprocha a los gobiernos que destinen más dinero al estamento militar que a hospitales, facultativos y centros médicos.
Dice la noticia de prensa, sobre el próximo ingreso de la princesa en la Escuela Militar de su país, que se pretende dotarla de los valores castrenses. Pero, ¿qué valores estimables puede aportar el sector de la guerra? Mejor elección habría sido, pongamos por caso, inscribirla en una Escuela de Enfermería, o en una ONG de las que salvan emigrantes en el Mediterráneo.