divendres, 30 d’octubre del 2020

De vez en cuando una noticia buena - De tant en tant una notícia bona

 

                                       De tant en tant una notícia bona

 El port de Barcelona ha estat el primer del món en obtenir l’estrella Lean & Green, guardó que s’atorga a les empreses que redueixen la petjada del carboni en un 20% en 5 anys. I això és el que s’ha fet a Barcelona, segons certifica la consultora Ernst & Young.

Es tracta d’un dels objectius fixats per la Unió Europea i l’Organització Marítima  Internacional, tot seguint els acords de la Conferencia sobre el Clima de París, l’any 2015. La capital catalana està fent els deures, i ha de continuar fent-los quan la superació de la pandèmia torni a portar un gran volum de creuers. Aquests són un gran focus de contaminació, y sobre ells cal actuar de ferm. Que vinguin, perquè són negoci per a la ciutat, però que alhora respectin el medi ambient.

Es té molt clar com s’ha d’actuar, i en aquest sentit, el propòsit és implantar la connexió elèctrica dels vaixells al port, eliminant així les emissions dels motors auxiliars mentre estiguin atracats al moll. De moment només és un projecte, però esperem que aquest període de pausa degut a la pandèmia s’aprofiti degudament per treballar-hi. Això, o una enorme decepció.

                            De vez en cuando una noticia buena

 El puerto de Barcelona ha sido el primero en todo mundo en obtener la estrella Lean & Green, galardón que se otorga a las empresas que reducen la huella del carbono en un 20% en 5 años. Y esto es lo que se ha hecho en Barcelona, según certifica la consultora Ernst & Young.

Se trata de uno de los objetivos fijados por la Unión Europea y la Organización Marítima Internacional, siguiendo los acuerdos de la Conferencia sobre el Clima de París, el año 2015. La capital catalana está haciendo los deberes, y tiene que seguir haciéndolos cuando la superación de la pandemia vuelva a traer un gran volumen de cruceros. Estos constituyen un gran foco de contaminación, y sobre ellos es necesario actuar de firme. Que vengan, ya que son negocio para la ciudad, pero que al mismo tiempo respeten el medio ambiente.

Se tiene muy claro cómo hay que actuar, y en este sentido, el propósito es implantar la conexión eléctrica de los buques en el puerto, eliminando así las emisiones de los motores auxiliares mientras estén atracados en el muelle. De momento es solo un proyecto, pero esperamos que este período de pausa debido a la pandemia se aproveche debidamente para trabajar en ello. Esto, o una enorme decepción.