divendres, 26 de febrer del 2021

China quiere dominar el tiempo meteorológico - La Xina vol dominar el temps meteorològic

 

                                    La Xina vol dominar el temps meteorològic

El gegant asiàtic es proposa manipular la meteorologia produint núvols allà on hi hagi sequera. Sembla que no és gaire difícil, es tracta de fer servir una barreja química amb el iodur de plata com a substància principal. Es poden utilitzar avions per escampar el compost químic, o també unes cambres de combustió situades al cim d’altes muntanyes a l’espera que el vent enviï els components al seu destí.

Actuar amb èxit sobre els núvols obre la porta a que es provoquin greus conflictes entre països. Si plou en una banda, farà que no ho faci en una altra? Salvar-se uns de la sequera comportarà que uns altres la pateixin? La Xina pot començar l’aventura, uns altres països poden seguir-la, i d’aquesta manera,  l’únic espai terraqüi en què fins ara no hi havia discussió s’haurà acabat. Contra el temps no hi podem fer res, s’ha dit des sempre. Quan aquesta consideració esdevingui obsoleta, serà que els humans tindran un altre motiu per barallar-se, per encetar guerres, per matar-se entre ells. És trist que el avenços hagin de fer por, però la experiència ens hi condueix.  

            China quiere dominar el tiempo meteorológico

El gigante asiático se propone manipular la meteorología produciendo nubes allí donde haya sequía. Al parecer, no es muy difícil, se trata de utilizar una mezcla química con el yoduro de plata como sustancia principal. Se pueden utilizar aviones para esparcir el compuesto químico, o también unas cámaras de combustión situadas en la cima de altas montañas a la espera de que el viento envíe los componentes a su destino.

Actuar con éxito sobre las nubes abre la puerta a que se provoquen graves conflictos entre países. ¿Si llueve en un lado, hará que no lo haga en otro? ¿Salvarse unos de la sequía comportará que otros la padezcan? China puede comenzar la aventura, otros países pueden seguirla, y de esta manera, el único espacio terráqueo en que hasta ahora no existía discusión se habrá acabado. Contra el tiempo no podemos hacer nada, se ha dicho desde siempre. Cuando esta consideración se torne obsoleta, será que los humanos tendrán otro motivo para pelearse, para empezar guerras, para matarse entre ellos. Es triste que los avances hayan de darnos miedo, pero la experiencia nos conduce a ello.