divendres, 4 de juny del 2021

Llevar la contraria en China - Portar la contrària a la Xina

 

                  Portar la contrària a la Xina 

Ara que el govern xinés vol famílies que tinguin fins a tres fills, ara les parelles es neguen a procrear tant. Es veu que les ordenances els provoquen rebuig, malgrat haver complert anteriorment la del fill únic,  només que fos perquè s’hi jugaven el coll.

L’assumpte ve de lluny, de quan al 1969 els dirigents van advertir que la fecunditat de 5 fills per dona era insostenible. Llavors, decisió dràstica presa l’any 1979, obligant a la reducció d’un plançó per parella. De cop, quatre descendents menys en perspectiva. Però, qui mana, mana, a les dictadures.

Més tard, quan l’insostenible és l’envelliment de la població, es produeix un altre gir de l’autoritarisme, permetent a partir del 2015 la criança de fins a 2 fills. No obstant, això no esdevé suficient, cal promoure el creixement demogràfic. En conseqüència, aquest any 2021 es fomenta el que consideren família nombrosa, una de 3 fills.

I és aquí on tot un govern dictatorial topa amb la rebel·lia, ja que és difícil manar en un acte tan personal com el d’engendrar fills. Ara que el poble xinés pot, ara no vol. Les parelles tenen altres objectius, i volen ser lliures de decidir. Que no tinguin fills pot se controlable per la via de sancions, però fer que engendrin quan no ho desitgen és molt diferent. 

               Llevar la contraria en China 

Ahora que el gobierno chino quiere familias que tengan hasta tres hijos, ahora las parejas se niegan a procrear tanto. Se nota que las ordenanzas les provocan rechazo, a pesar de haber cumplido anteriormente la del hijo único, aunque solo fuera porque se jugaban el pescuezo.

El asunto viene de lejos, de cuándo en 1969 los dirigentes advirtieron que la fecundidad de 5 hijos por mujer era insostenible. Entonces, decisión drástica tomada el año 1979, obligando a la reducción de un vástago por pareja. De golpe, cuatro descendientes menos en perspectiva. Pero, quien manda, manda, en las dictaduras.

Más tarde, cuando lo insostenible es el envejecimiento de la población, se produce otro giro del autoritarismo, permitiendo a partir de 2015 la crianza de hasta 2 hijos. No obstante, eso no resulta suficiente, hay que promover el crecimiento demográfico. En consecuencia, este año 2021 se fomenta lo que consideran familia numerosa, una de 3 hijos.

Y es aquí donde todo un gobierno dictatorial choca con la rebeldía, dado que es difícil mandar en un acto tan personal como el de engendrar hijos. Ahora que el pueblo chino puede, ahora no quiere. Las parejas tienen otros objetivos, y quieren ser libres de decidir. Que no tengan hijos puede ser controlable por la vía de sanciones, pero hacer que engendren cuando no lo desean es muy distinto.