diumenge, 11 de juliol del 2021

Compiten como niños, niños estúpidos - Competeixen com nens, nens estúpids

 

                 Competeixen com nens, nens estúpids 

El viatge a l’espai de Richard Branson ha estat desqualificat d’immediat per Jeff Bezos perquè no passarà dels 90 quilòmetres d’altitud. En canvi, el seu sí que serà un vol com cal, atès que travessarà els 100 quilòmetres. Així doncs, que Branson no presumeixi d’haver estat el primer.

Bezos té previst enlairar-se el proper 20 de juliol guanyant la partida a Branson. A més a més, s’avançarà a un altre candidat a astronauta, el també multimilionari Elon Musk. Tots tres arximilionaris, naturalment, si no, com?

Amb tot, les aspiracions de Musk esdevenen molt més  elevades, donat que no sols es proposa fer un viatge al voltant de la Terra sinó establir una agència de vols turístics espacials. Això d’antuvi, perquè més endavant les seves naus adquiriran tal velocitat que serà possible instal·lar-se en hotels en altres planetes. Per exemple, a Mart, on espera fundar una ciutat que al 2050 arribi a congregar un milió d’habitants.

A moltes criatures, com a la resta d’humans, els agrada competir. Al nostre sistema es diu que això és bo. Potser sí, o potser seria  millor que no. El cas és que hi ha competidors adults que endemés fan castells a l’aire. Són tan estúpids que es fa evident que la possessió de diners no és garantia ni de seny ni de saviesa.

                             Compiten como niños, niños estúpidos 

El viaje al espacio de Richard Branson ha sido descalificado de inmediato por Jeff Bezos porque no pasará de los 90 kilómetros de altitud. En cambio, el suyo sí que será un vuelo como es debido, dado que atravesará los 100 kilómetros. Así pues, que Branson no presuma de haber sido el primero.

Bezos tiene previsto elevarse el próximo 20 de julio ganando la partida a Branson. Además, se adelantará a otro candidato a astronauta, el también multimillonario Elon Musk. Los tres archimillonarios, naturalmente, ¿cómo si no?

No obstante, las aspiraciones de Musk resultan mucho más elevadas, dado que no solo se propone hacer un viaje en torno a la Tierra sino establecer una agencia de vuelos turísticos espaciales. Eso en principio, porque más adelante sus naves adquirirán tal velocidad que será posible instalarse en hoteles en otros planetas. Por ejemplo, en Marte, donde espera fundar una ciudad que en el año 2050 llegue a alcanzar el millón de habitantes.

A muchas criaturas, como al resto de humanos, les gusta competir. En nuestro sistema se dice que esto es bueno. Quizá sí, o quizá sería mejor que no. El caso es que hay competidores adultos que además hacen castillos en el aire. Son tan estúpidos que se hace evidente que la posesión de dinero no es garantía ni de sensatez ni de sabiduría.