dissabte, 31 de juliol del 2021

Una secuencia de gaviotas - Una seqüencia de gavines

 

                Una seqüencia de gavines 

Asseguda davant del mar, contemplo l’escena d’una esplèndida gavina a la qual una altra de més petita, amb plomes entre marrons i blanques, assetja sense treva. Camina al seu voltant, amb el bec li cerca el coll, els costats, ambdues es mouen per la sorra a tocar de l’agua, la capitana suportant amb paciència les molèsties del que de seguida es comprenia que era el seu fill, o filla.

Ella bevia de l’aigua, el plançó la imitava; ella anava cap ací, ell també; cap allà, ell també. Ni la mare ni el fill aixecaven el vol. I de sobte, sí que volant va aparèixer una altra gavina, clavada a la més petita. Mateix color de plomes, mateixa mida, però ja autònoma, voladora eficient d’ací d’allà.

La seva germana, o germà, l’observava mentre mica en mica s’anava separant de la seva mare, la anava deixant tranquil·la. Fins que, al cap d’uns minuts, el plançó mateix, masculí o femení, va rompre a volar. En un moment s’havia emancipat, ja confiava en les seves forces, s’havia fet gran de cop.

Aparentment indiferent a aquell desenvolupament del seu descendent, a la seva definitiva creixença, l’esplèndida gavina es va enlairà, ales blanques i majestuoses. Ella en una direcció; les altres, en una altra. Mentre que jo havia sigut testimoni de com una criatura alada es convertia en adulta en molt poc temps, i de la paciència infinita de la mare mentre va ser necessari. Després, que tinguis una  bona vida, fill o filla, que jo ja puc fer la meva.

                                 Una secuencia de gaviotas 

Sentada frente al mar, contemplo la escena de una espléndida gaviota a la cual otra de más pequeña, con plumas entre marrones y blancas, asedia sin tregua. Camina a su alrededor, con el pico le busca el cuello, los costados, ambas se mueven por la arena junto al agua, la capitana soportando con paciencia las molestias de quien enseguida se comprendía que era su hijo, o hija.

Ella bebía del agua, el retoño la imitaba; ella iba hacia aquí, él también; hacia allá, él también. Ni la madre ni el hijo levantaban el vuelo. Y de repente, sí que volando apareció otra gaviota, clavada a la más pequeña. Mismo color de plumas, misma medida, pero ya autónoma, voladora eficiente de aquí para allá

Su hermana, o hermano, la observaba en tanto que, poco a poco, se iba separando de su madre, la iba dejando tranquila. Hasta que, al cabo de unos minutos, el propio retoño, masculino o femenino, rompió a volar. En un momento se había emancipado, ya confiaba en sus fuerzas, se había hecho mayor de golpe.

Aparentemente indiferente a aquel desarrollo de su descendiente, a su definitivo crecimiento, la espléndida gaviota echó a volar, alas blancas y majestuosas. Ella en una dirección; las otras, en otra. En tanto que yo había sido testigo de cómo una criatura alada se convertía en adulta en muy poco tiempo, y de la paciencia infinita de la madre mientras fue necesario. Después, que tengas una buena vida, hijo o hija, que yo ya puedo seguir con lo mío.