divendres, 16 de juliol del 2021

La Naturaleza manda, se enfada y nos castiga - La Natura mana, s’enfada i ens castiga

 

            La Natura mana, s’enfada i ens castiga 

Greenpeace, els Verds i altres estudiosos del clima porten dècades advertint-nos del desastre terrenal en què estem caient. Ni cas per part d’empresaris i de governs, persistència de les energies fòssils, fins arribar a catàstrofes mai vistes a Europa com les d’ahir mateix. Quan les pluges torrencials són tan potents com per arribar a ensorrar cases, no barraques, a Alemanya o els Països Baixos, per provocar 67 morts i desenes de desapareguts, és que la Natura no pot resistir més i està farta de ser maltractada.

Fa anys que no anem per el bon camí, que capsigranys com ara Donald Trump han negat la crisis climàtica en pro de negocis contaminants. I fins aquí hem arribat. Quan la Unió Europea per fi es posa les piles, massa tard, dicta la reducció de les emissions de CO2 i la neutralitat climàtica en vistes a...., l’any 2050. D’ací a allà, tots calbs. O malalts, o empobrits, o a la intempèrie.

Quina herència més galdosa haurem deixat als nostres descendents. No ens ho perdonaran; endebades, és clar.

             La Naturaleza manda, se enfada y nos castiga

Greenpeace, los Verdes y otros estudiosos del clima llevan décadas advirtiéndonos del desastre terrenal en que estamos cayendo. Ni caso por parte de empresarios y de gobiernos, persistencia de las energías fósiles, hasta llegar a catástrofes nunca vistas en Europa como las de ayer mismo. Cuando las lluvias torrenciales son tan potentes como para llegar a arrasar casas, no barracas, en Alemania o los Países Bajos, para provocar 67 muertos y decenas de desaparecidos, es que la Naturaleza no puede resistir más y está harta de ser maltratada.

Hace años que no vamos por el buen camino, que botarates como Donald Trump han negado la crisis climática en pro de mantener negocios contaminantes. Y hasta aquí hemos llegado. Cuando la Unión Europea por fin se pone las pilas, demasiado tarde, dicta la reducción de las emisiones de CO2 y la neutralidad climática en vistas a...., el año 2050. De aquí a allá, todos calvos. O enfermos, o empobrecidos, o a la intemperie.

Qué herencia más penosa habremos dejado a nuestros descendientes. No nos lo perdonarán; en balde, claro está.