divendres, 30 de desembre del 2022

El individualismo persistente - L’individualisme persistent

 

                                L’individualisme persistent 

A pocs kilòmetres de nosaltres, a Ucraïna, la guerra fa estralls, com en altres parts del món víctimes de conflictes armats, i aquí arbres de Nadal, polèmiques sobre pessebres sí o no, neules i torrons, raïm per a una bona entrada de l’Any Nou. No es pot pas dir que l’ésser humà sigui solidari amb els seus congèneres.

Persones comunes anem fent la nostra, potser perquè som impotents per fer que alguna cosa canviï. Les altres persones, les que tenen el comandament del món, es mouen portades per interessos geopolítics i econòmics, insensibles als bombardejos que destrueixen vides i infraestructures. I els deixem fer, no els castiguem amb protestes ni a l’hora de passar per les urnes. Ens mostrem indiferents i covards.

I més enllà hi ha els famosos, els que podrien influir en els poderosos, l’individualisme dels quals és el més detestable. Futbolistes com Messi celebrant el triomf d’Argentina al Mundial de Fútbol sense dir ni paraula en contra de la possible pena de mort per al jugador iranià Amir Nasr-Azadi per protestar a favor del drets de les dones al seu país.

Si a la fi no és executat, serà pel cúmul de signatures anònimes protestant, no per la intervenció de famosos com ara Messi, tan individualment satisfets. 

             El individualismo persistente 

A pocos kilómetros de nosotros, en Ucrania, la guerra hace estragos, como en otras partes del mundo víctimas de conflictos armados, y aquí árboles de Navidad, polémicas sobre belenes sí o no, barquillos y turrones, uva para una buena entrada del Año Nuevo. No es posible en absoluto decir que el ser humano sea solidario con sus congéneres.

Personas comunes vamos a nuestro aire, quizás porque carecemos de poder para hacer que alguna cosa cambie. Las otras personas, las que tienen el mando del mundo, se mueven llevadas por intereses geopolíticos y económicos, insensibles a los bombardeos que destruyen vidas e infraestructuras. Y les dejamos hacer, no los castigamos con protestas ni al pasar por las urnas. Nos mostramos indiferentes y cobardes.

Y más allá están los famosos, los que podrían influir en los poderosos y cuyo individualismo es el más detestable. Futbolistas como Messi celebrando el triunfo de Argentina en el Mundial de Fútbol sin decir ni una palabra en contra de la posible pena de muerte para el jugador iraní Amir Nasr-Azadi por protestar a favor de los derechos de las mujeres en su país.

Si al fin no es ejecutado, será por el cúmulo de firmas anónimas protestando, no por la intervención de famosos como Messi, tan individualmente satisfechos.