divendres, 1 de setembre del 2017

El ruido y la sopa de ajo -El soroll i la sopa d’all

                                                El soroll i la sopa d’all

Heus aquí que es parla de la contaminació acústica ara que l’Organització Mundial de la Salut ha fet públic un estudi que remarca com el soroll massa alt perjudica la salut. Ve a ser com descobrir la sopa d’all. Tot i que, el pitjor és que parlar-ne de ben segur que no servirà de res. Patim un excés de soroll per tot arreu, des de fa anys, i és de témer que així continuarem.  
Soroll provinent del carrer tant a pobles com a ciutats, en especial per part d’unes motocicletes trucades a les quals cap ajuntament no s’ha interessat a posar-hi fre. Es veu que  alcaldes i alcaldesses, regidors i regidores sordegen. Tant pel que fa als vehicles en sí com a les queixes de la ciutadania. No deixa de ser curiosa tanta desídia.
Soroll a les festes a l’aire lliure, amb la música emesa a uns decibels insuportables, reglamentàriament prohibits. Prohibits, però no impedits per les autoritats que haurien de fer complir el reglament. Més presència de sords a l’Administració.
Soroll fins a altes hores de la nit als hotels de la costa, on es veu que la gent ha de ballar sense dirigir-se la paraula, impedint alhora que la resta de concurrents puguin fer-ho sense esgargamellar-se. Obligant els treballadors a suportar cada nit unes agressions a l’oïda que van contra la salut laboral. Sorprèn que els sindicats, tan curosos en altres temes, deixin a la seva negra sort cambres i cambreres. Tant com als empleats en discoteques, condemnats a portar audiòfons al poc temps.
En fi, la sopa d’all i el més calent a l’aigüera.  

El ruido y la sopa de ajo

Hete aquí que ahora se habla de la contaminación acústica porque la Organización Mundial de la Salud ha hecho público un estudio que subraya cómo el ruido demasiado elevado perjudica la salud. Viene a ser como descubrir la sopa de ajo. Pese a que, lo peor es que hablar de ello a buen seguro que no servirá de nada. Sufrimos un exceso de ruido por todos lados, desde hace tiempo, y es de temer que así continuaremos. 
Ruido proveniente de la calle tanto en pueblos como ciudades, en especial por parte de unas motocicletas trucadas a las cuales ningún ayuntamiento se ha interesado en poner freno. Por lo visto, alcaldes y alcaldesas, concejales y concejalas son sordos. Tanto con respecto a los vehículos en sí como a las quejas de la ciudadanía. No deja de resultar curiosa tanta desidia.
Ruido en las fiestas al aire libre, con la música emitida a unos decibelios insoportables, reglamentariamente prohibidos. Prohibidos, pero no impedidos por las autoridades que deberían hacer cumplir el reglamento. Más presencia de sordos en la Administración.
Ruido hasta altas horas de la noche en los hoteles de la costa, donde al parecer la gente ha de bailar sin dirigirse la palabra, impidiendo a su vez que el resto de concurrentes puedan hacerlo sin desgañitarse. Obligando a los trabajadores a soportar noche tras noche unas agresiones al oído que van contra la salud laboral. Sorprende que los sindicatos, tan cuidadosos en otros temas, dejen a su negra suerte a camareros y camareras. Tanto como a los empleados en discotecas, condenados a llevar audífonos tempranamente.

En fin, la sopa de ajo y todo por hacer.