divendres, 1 de juny del 2018

La duquesa se viste en Zara - La duquessa es vesteix a Zara


                    La duquessa es vesteix a Zara

Quin sentit té que la duquessa de Cambridge vesteixi roba barata, segons s’ha fet públic? Ens preguntem què pretén demostrar. Potser que es troba a prop del poble compartint models no elitistes, no cars, com si tampoc ella no pogués permetre’s dispendis en alta costura. Quina hipocresia!... Quin menyspreu vers la intel·ligència de la gent en general!... Tothom sap que la monarquia anglesa, com totes, i els seus palatins parents gaudeixen d’excel·lents cabals. Fora d’això, és de sobres conegut el per què les botigues de Zara poden vendre tan bé de preu, en expressió comuna.
Això no seria possible si el gènere tèxtil que ofereixen hagués estat fabricat en països occidentals, pagant sous dignes i amb treballadors amb drets laborals. La utilització de mà obra en condicions de servitud, inclosos nens i nenes, en tallers situats en països del tercer món o en via de desenvolupament és el que permet l’enriquiment empresarial tant com el desmesurat consum per part de la clientela.
Tot i això, és en aquest punt on sorgeix un enorme dilema, al marge que la susdita duquessa s’extralimiti en el seu populisme. Què els succeiria als semi esclaus tercermundistes si els consumidors occidentals prenguessin consciència que la roba que compren tan alegrement procedeix d’una intolerable explotació i deixessin d’adquirir-la? Vet aquí el peix que es mossega la cua. Si els desventurats volen treballar ha de ser sota una salvatge explotació; si no, es queden sense feina. Si de debò ens trobéssim immersos en la globalització, seria l’Organització Internacional del Treball (OIT) la que hi prendria cartes obligant a unes regles laborals globalment justes. És obvi que no ho fa, com ho és que a la noble britànica en qüestió el tema li rellisca.

 La duquesa se viste en Zara

¿Qué sentido tiene que la duquesa de Cambridge vista ropa barata, según se ha hecho público? Nos preguntamos qué pretende demostrar. Quizás que se halla cerca del pueblo compartiendo modelos no elitistas, no caros, como si tampoco ella pudiera permitirse dispendios en alta costura. ¡Menuda hipocresía!... ¡Menudo desprecio a la inteligencia de la gente en general!... Todo el mundo sabe que la monarquía inglesa, como todas, y sus palatinos allegados gozan de excelentes caudales. Por lo demás, es de sobra conocido el por qué las tiendas de Zara pueden vender tan bien de precio, en expresión común.
Esto no sería posible si el género textil que ofrecen hubiera sido fabricado en países occidentales, pagando sueldos dignos y con trabajadores con derechos laborales. La utilización de mano obra en condiciones de servidumbre, incluidos niños y niñas, en talleres situados en países del tercer mundo o en vías de desarrollo es lo que permite el enriquecimiento empresarial tanto como el desmedido consumo por parte de la clientela.
Sin embargo, es en este punto donde surge un enorme dilema, al margen de que la susodicha duquesa se extralimite en su populismo. ¿Qué les ocurriría a los semiesclavos tercermundistas si los consumidores occidentales tomaran conciencia de que la ropa que compran tan alegremente procede de una intolerable explotación y dejaran de adquirirla? He aquí el pez que se muerde la cola. Si los desventurados quieren trabajar ha de ser bajo una salvaje explotación; si no, se quedan sin trabajo. Si de veras nos halláramos inmersos en la globalización, sería la Organización Internacional del Trabajo (OIT) la que tomaría cartas en el asunto obligando a unas reglas laborales globalmente justas. Es obvio que no lo hace, como lo es que a la noble británica en cuestión el tema le resbala.